Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)

 
18.59 MB
2020-12-03 13:43:06
 
 

application/pdf
Nyilvános Nyilvános
457
1048
Rövid leírás | Teljes leírás (656.67 KB)

Kanizsa 2003. 001-004. szám január

Cím: Kanizsa
Alcím: Dél-Zalai Hetilap
Megjelenés: Hetenként: 1989-től
ISSN: 0865-3879

A következő szöveg az újságból keletkezett automata szövegfelismertető segítségével:


XV. évfolyam 1. szám • 2003. január 9.
Nagykanizsa
RÉGIÓK KAPUJA
Megjelenik 21.000 példányban
SZTRÁJKOLTÁK A ZALA VOLÁN DOLGOZÓI IS
Január 6-án, hétfőn reggel fél öttől fél hétig kétórás országos figyelmeztető sztrájkot tartottak a Volán vállalatok dolgozói. A demonstrációra, mint ismeretes a 140 ezer forintos bruttó átlagbérért és a Közúti Közlekedési Szakszervezet szerint, a más közlekedési társaságokkal szembeni hátrányos megkülönböztetés miatt került sor. A délelőtti órákban a helyi járati üzemvezetői irodában megtudtuk, minden probléma nélkül zajlott le a munkabeszüntetés, az egész gépkocsivezetői állomány csatlakozott az országos felhíváshoz, ami Nagykanizsán 95 járat elmaradását jelentette. A helyközi járatokra vonatkozóan 100 buszt érintve zajlott le a sztrájk. Városunkban a Volán szombaton és vasárnap megerősített információs szolgálatot tartott az utazóközönség számára, a lakosság megértően fogadta, ehhez igazította a programját. A dolgozók 95 százaléka sztrájkpárti volt, a szakszervezetet és a munkaadói oldalt korrekt együttműködés jellemezte.
A zalai buszsofőrök átlagbére bruttó 90.000-130.000 forint között mozog, és az országos bérlista 7. és 8. helyén áll. A buszsofőri állás betöltéséhez 21 évesnél magasabb életkor, "D" kategóriás jogosítvány, amelyhez eleve 8 általános iskolai végzettség szüksé-
MagyfcanlHB, Balatoni u. 2.
ges, továbbá PÁV II. vizsga, belföldi személyszállító szolgáltatói szakvizsga kell.
A buszmegállóban megszólított utasok közül egy palini középiskolás lány elmondta, hogy busszal jár iskolába, de ezúttal személykocsival utaztak többen, mert nem akartak hiányozni az órákról. Az Izzóban dolgozó targoncakezelőtől megtudtuk, megérti a sofőröket, nagy a felelősségük, a drágulás nagy, az 5 százalékos bérfejlesztés kevés. Valamiből meg kell élni. Azt tapasztalta, hogy türelmes volt az utazóközönség. Ő a keleti városrészben lakik, busszal jár dolgozni, de ezúttal egyik kollégája hazavitte. Ellenkező esetben hazagyalogolt volna. Egy Inkére utazó hölgytől megtudtuk, nem késett el a munkahelyéről, mert 5 perccel a sztrájk kezdete előtt volt a buszuk indulási ideje. Azt kívánta, legyen szerencséjük a sztrájkolóknak. Egy 21 éves munkanélküli fiatalember véleménye szerint örülni kell annak, hogy van egyáltalán munkahelye az embernek. Most, hogy a sztrájkról hallott, az jutott eszébe, hogy el kellene mennie buszsofőrnek, s azt fontolgatja, megérdeklődi, hogyan lehet megszerezni a „D" kategóriát, és van-e felvétel. Egy zalaszentbalázsi fiatalember véleménye szerint, ha mások is
''fajúik bár, Somírero samk, Sanyin Rn nch
január 11 szombat
így gondolkodnának, akkor sok embernek kellene sztrájkolni, és ezzel nem biztos, hogy meg lehet oldani a problémát. O már volt munkanélküli is, pillanatnyilag segédmunkás, arról le is mondott, hogy a szakmájában el tud valamikor helyezkedni. Az a fontos, hogy munkahely legyen. Őt nem érintette a volánosok munkabeszüntetése, mert nem dolgozott aznap, de nem engedhette volna meg magának, hogy a buszsofőrök miatt elkéssen a munkahelyéről, valamilyen megoldást mindenképpen kellett volna találnia. Megérti, hogy felelősségteljes munkát végeznek, ő hajnali 4-kor indul naponta, a buszvezetőknek még korábban kell eljönniük hazulról. Pénzt kezelnek, a türelmetlen utasokra figyelnek, gyakran tömve van a busz, és feszült, stresszes állapotban emberéletek vannak a kezükben. Havi 60-70.000 forintból családot eltartani, gyerekeket tanítani nem könnyű! De nemcsak ők vannak így ebben az országban, ezt meg kell érteni!
B.Zs.
KOZ
esaz
AMOKFUTOK
Belepő 23.00-ig a lányoknak ingyenes!
...

Insert failed. Could not insert session data.