* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
10.33 MB | |
2020-12-09 11:03:56 | |
![]() | |||||||
Nyilvános ![]() 305 | 632 | Rövid leírás | Teljes leírás (435.79 KB) | Kanizsa 2008. 005-008. szám február Cím: Kanizsa Alcím: Dél-Zalai Hetilap Megjelenés: Hetenként: 1989-től ISSN: 0865-3879 Az újság szövege: XX. évfolyam 5. szám DÉL-ZALAI HETILAP 2008. február 7. Kanizsa Horváth István önkormányzati képviselő a Hevesi út és a Rózsa utca kereszteződésének körforgalommá történő átépítését kezdeményezi. A képviselőnek személyes tapasztalatai is vannak a tekintetben, hogy ez a kereszteződés bizony, a város egyik leginkább balesetveszélyes pontja. – Ez a kereszteződés a város talán legkritikusabb csomópontja, potenciális baleseti forrás – magyarázza Horváth István. – Már dr. Károlyi Attila képviselőtársam is felvetette ezt a problémát, s az előző ciklusban épült is ide járdasziget, ami azonban a véleményem szerint nem hozott megoldást. Az illetékesek számos indokot felsoroltak, hogy miért nem lehet megépíteni a problémára szerintem orvosságot jelentő körforgalmat. Azt is mondták, a helyzetet bonyolítja, hogy a Rózsa utca az önkormányzat, míg a Hevesi út a közútkezelő hatáskörébe tartozik, és hogy túl közel lenne egymáshoz a két körforgalom. Én egyik indokot sem tartom elfogadhatónak, utóbbira például más városokban is van példa. Azt hiszem, csak akarat és – természetesen – pénz kérdése az egész. Horváth István jelezte, a bizottsági ülésen és a közgyűlésen elhangzott egy másik lehetőség is, méghozzá körforgalom helyett rendőrlámpa építése, ami gyorsabban valósulhatna meg, s nem utolsósorban olcsóbb is lenne. A képviselő úgy véli, az igazi megoldást a körforgalom megépítése jelentené, de természetesen a mostani állapotoknál még a rendőrlámpa is jobb. Horváth Attila Fotó: Horváth Attila Körforgalmat a Hevesire! – A MÁV-óvodába járó gyerekek és a velük foglalkozó négy felnőtt helyzete olykor kilátástalan, ezért szeretném, ha megint megvizsgálnák, hogy lehetséges lenne-e az óvodát jelképes összegért átvenni az alapítványtól, illetve az épületet a MÁV-tól, mert az jelenleg a vasúttársaság kezelésében van. Úgy vélem, meg kellene azt is nézni, hogy a gyermeklétszám hogyan alakul a jövőben, illetve hány gyermek érkezik a város intézményeibe a környező települések megszűnő óvodáiból. Az Erdész utca környékén amúgy is sok a fiatal család, s úgy vélem, hogy a háromcsoportos, hetvenöt férőhelyes óvoda az udvar nagyságával, felszereltségével feltétlenül felveszi a versenyt a városi óvodákkal. A MÁV-óvodában jelentős alapítványi támogatással harminchárom gyermek elhelyezése biztosított. Hitem szerint szükség van az óvodára városunkban, még ha jelenleg könnyebbnek tűnik is a nemet kimondani. Szükség van a MÁV-ovira Aközgyűlés ismét vizsgálja meg, hogyan vehetné át az Erdész utcai Vasút a Gyermekekért Alapítvány óvodáját, közismert nevén a MÁV-óvodát – javasolja képviselői indítványában a körzet képviselője, Papp Nándor. Az óvoda önkormányzati fenntartásba vétele már korábban is felmerült. VÁROSKÖZPONTBAN IRODÁK – nettó 1.200 Ft/m2-től – és üzlethelyiségek kiadók, ingyenes parkolási lehetőséggel. Érdeklődni: 20/9390-745, 20/9683-517 A legutóbbi közgyűlésről Marton István polgármester félidőben távozott, majd másnap a megyei napilapban a fiatalok iránti szociális érzéketlenséggel vádolta a Fidesz-frakciót, mert az – a baloldal szavazataival együtt – levette a napirendről a plaza-mozi újjáéles... |